Campagnemateriaal: Bladwijzer baarmoederhalskanker: Het uitstrijkje. Wij doen het. En wat doe jij?
Op de bladwijzer lees je de basisinformatie over het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker. Het campagnebeeld, de slogan 'Het uitstrijkje. Wij doen het. En wat doe jij?' en de verwijzing naar www.bevolkingsonderzoek.be herinneren aan het belang van een vroege opsporing van de ziekte.
De bladwijzer is 15 cm x 6 cm groot.
Voor wie?
Vrouwen van 25 tot en met 64 jaar, de doelgroep van het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker
Wie kan met dit materiaal aan de slag?
Gemeenten, OCMW’s, lokale dienstencentra, huisartsen, apothekers, welzijnsorganisaties, verenigingen…
Waarom?
Elk jaar krijgen ongeveer 350 vrouwen in Vlaanderen baarmoederhalskanker. Met het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker, kan je de ziekte vroeg opsporen. Dan is er een minder zware behandeling nodig en is er een grotere kans op herstel. Met de bladwijzer ‘Laat je testen op baarmoederhalskanker!’ van het Centrum voor Kankeropsporing zet je het bevolkingsonderzoek in de kijker.