Nieuwsbrief

Affiche: Borstkanker: De screeningsmammografie. Wij doen het. En wat doe jij?

Met deze affiche zet je het bevolkingsonderzoek naar borstkanker in de kijker. Op de affiche zie je het campagnebeeld met de slogan ‘De screeningsmammografie. Wij doen het. En wat doe jij?'

Hang ze op waar vrouwen van 50 tot en met 69 jaar langskomen zoals de bibliotheek van je gemeente, je wachtruimte, de inkomhal van je lokaal dienstencentrum, in je apotheek, bij de bakker in je dorp…

Voor wie?

Voor vrouwen van 50 tot en met 69 jaar, de doelgroep van het bevolkingsonderzoek naar borstkanker

Wie kan met dit materiaal aan de slag? 

Gemeenten, OCMW’s, lokale dienstencentra, huisartsen, apothekers, welzijnsorganisaties, verenigingen…

Waarom?

Niet elke vrouw gaat in op de uitnodiging om deel te nemen aan het bevolkingsonderzoek naar borstkanker. Sommigen zijn bang voor het onderzoek, anderen voor het resultaat. Voor sommige allochtone vrouwen zijn taal en cultuur een barrière. Met de affiche ‘Pak het aan voor het jou aanpakt’ van het Centrum voor Kankeropsoring zet je het bevolkingsonderzoek in de kijker.

← Vorige

 

Logo regio's in kaart

Postcode

 

Logo Antwerpen